28 januari 2012

The final problem

Het eerste wat ik las voor The league of extraordinary Gentlemen Book Challenge 2012 en het eerste Sherlock Holmes avontuur dat ik las, was ironisch genoeg The final problem. En een paar dagen zag ik de meest recente BBC-interpretatie van Sherlock, met daarin ook dit verhaal. Ik moet eerlijk toegeven dat ik de televisie-aflevering behoorlijk wat spannender vond dan het verhaal. Maar ik ben wel getriggerd om meer van zijn avonturen te lezen.

De 'extraordinary gentleman' in dit verhaal is James Moriarty. Wie hij is, is me nog steeds een mysterie, maar boek en tv maken met duidelijk dat het iemand is om rekening mee te houden, Sherlocks grootste vijand en uitdaging. Wie puzzelt het snelst en wint het gevecht?

Ik heb wel zin in meer avonturen van Sherlock en de BBC-serie is gewoon supergoed.

Geen opmerkingen: